Campagnetijd
Begin ruim voordat de actie van start gaat met de publiciteit, via uw website, nieuwsbrief en/of kerk- of parochieblad. Hiermee maakt u de parochianen en gemeenteleden alvast warm voor de actie. Door tijdens de actie de tussenstand en aan het eind van de actie het eindresultaat te communiceren, houdt u iedereen optimaal betrokken.
Wat kunt u doen?
- Organiseer een startmoment bij het starten van de campagne.
- Kondig de actie aan in het parochie- of kerkblad in de maanden november en december;
- Vermeldt op uw eigen website de actiedatum, de opbrengsten van de vorige keer, een oproep voor de bezorgers, etc.
- Hang spandoeken of banieren op, bij uw eigen kerk en in de omgeving, samen met andere kerken die meedoen aan de actie.
- Verzorg een mededeling in of tijdens vieringen.
- Bespreek met de voorganger(s) de mogelijkheden voor gebruik van de preekschets.
- Geef op uw eigen website prominent aandacht aan de actie, bijvoorbeeld door de stand van inkomsten bij te houden met een thermometer (of in percentages).
- Zet sociale media (Twitter en Facebook), bijvoorbeeld met behulp van de Kerkbalans video en poster op deze website.