header

Nieuw logo Kerkbalans

Nieuw logo Kerkbalans

Nieuw logo Kerkbalans in lijn met het oude en met oog voor duurzaamheid in een nieuw jasje

 Kerkbalans heeft  een nieuw logo. Het is herkenbaar en sluit aan  bij het oude logo, maar het is wel vernieuwd en past beter bij de campagne. Het nieuwe logo straalt meer  uit actie, er zit beweging in. Met het nieuwe logo ligt de nadruk op actie, met als hoofdthema ‘Geef voor je kerk’. Door het logo te laten aansluiten bij het oude blijven bestaande materialen, zoals bijvoorbeeld vlaggen voorlopig bruikbaar.

Verandert de campagne slogan dan ook?

Het nieuwe logo zorgt ook voor een nieuwe campagne stijl. Drie jaar is er gewerkt met ‘Mijn kerk in balans’ en ‘Mijn kerk …’ waarbij een parochie of gemeente zelf een thema kon kiezen. De campagne van dit jaar stelt een directe actie voor: ‘Geef voor je kerk’.

Hoe ziet het campagne materiaal er nu uit?

Als begeleidend beeld wordt een mozaïek gebruikt dat is opgebouwd uit kerken in Nederland. De mozaïek staat voor gemeenschappelijkheid van de kerken in Nederland. Allemaal eigen en toch deel van een groter geheel. Gemeenschappelijkheid komt ook in de campagne periode terug: elke kerk een eigen actie, maar  wel tegelijk. Daarom is de tekst op de poster gericht op het geheel: zoveel mensen zetten zich tegelijkertijd in voor de kerk, een enkel parochie of gemeente  doet dit niet als enige. Het beeld van eigen kerken zorgt voor iedereen voor herkenning, ongeacht  denominatie.

Oude logo kan voorlopig ook nog worden gebruikt!

Het vernieuwde logo is bewust in lijn met de bestaande huisstijl gemaakt. Zo hoeven parochies en gemeenten niet in een keer al het Kerkbalans materiaal (bijvoorbeeld vlaggen en spandoeken) te vervangen. Het oude logo en nieuwe kunnen in die zin naast elkaar bestaan.

In de nieuwe middelen wordt steeds het nieuwe logo gebruikt maar de voorraad met het huidige logo wordt gewoon opgebruikt. Hier is bewust voor gekozen met in het achterhoofd goed rentmeesterschap en een duurzame overstap waarbij het bestaande materiaal bruikbaar blijft en op kan worden gebruikt.

Voor overige middelen met het nieuwe logo, kunt u terecht bij de downloads of in de webshop.

Deel dit nieuwsbericht